2nd Stage Compression

Detailplanning & Risicomanagement

<?php $sectors = get_Field("sector", get_the_ID()); $projecten = get_Field("soort_projecten", get_the_ID()); $projecten = get_Field("soort_projecten", get_the_ID()); $projectfases = get_Field("projectfase", get_the_ID()); $type_contract_object = get_field_object("type_contract", get_the_ID()); $type_contract= get_Field("type_contract", get_the_ID()); $html = "
"; foreach($sectors as $sector){ $html .= "".$sector->name.""; } foreach($projecten as $project){ $html .= "".$project.""; } foreach($projectfases as $projectfase){ $html .= "".$projectfase.""; } if($type_contract_object['choices'][$type_contract]){ $html .= "".$type_contract_object['choices'][$type_contract].""; } $html .= "
"; echo $html; ?>

Eind 2009 werd de renovatie van de gasproductielocaties van het Groninger gasveld  afgerond. Deze renovatie is uitgevoerd door het Stork GLT consortium. Tijdens deze renovatie zijn twintig locaties in het Groningen-veld gereviseerd, gemoderniseerd en voorzien van compressoren. Door het onttrekken van aardgas uit het Groninger gasveld wordt de druk in het veld steeds lager. Met als doel om de juiste afleverdruk aan Gasunie te garanderen en de productie op peil te houden, is tijdens renovatie op alle locaties een compressor geïnstalleerd (First Stage Compression). Begin 2010 werd het consortium door NAM gehonoreerd met een vervolgcontract en is de naam gewijzigd in GLT-PLUS.

Door gasproductie is de druk in het gasveld verder afgenomen en is een tweede compressor voor hetzelfde doel noodzakelijk. Op termijn zal het consortium GLT-PLUS een groot aantal van de 20 locaties uitrusten met de zogenaamde Second Stage Compression; de tweede compressor. Grote innovaties als de ‘double end drive’ en ‘active magnetic bearings’ worden hier toegepast.

Terwijl de druk in het Groningenveld blijft dalen, is een tweede compressiestap nodig als volgende stap om de reserves in het Groningenveld te kunnen produceren. Eén cluster werd versneld tot 2013 om het technische concept te kunnen bewijzen en om het ontwerp te optimaliseren vóór een eventuele doorlopende “batchimplementatie.”

Het gebruikte concept van 1 motor met aan beide zijden een compressor met de gebruikte magnetische lagers, was gezien de capactiteit van de motor, de eerste ter wereld in zijn soort.

PROJECTDETAILS
<?php $pm_maturity = get_field("pm_maturity", get_the_ID()); $projectduur = get_field("projectduur", get_the_ID()); $projectgrootte = get_field("projectgrootte", get_the_ID()); $vorm = get_field("vorm", get_the_ID()); $table_html = ""; $table_html .= ""; if($projectduur){ $table_html .= ""; $table_html .= ""; $table_html .= ""; $table_html .= ""; } if($projectgrootte){ $table_html .= ""; $table_html .= ""; $table_html .= ""; $table_html .= ""; } if($pm_maturity){ $table_html .= ""; $table_html .= ""; $table_html .= ""; $table_html .= ""; } if($vorm){ $table_html .= ""; $table_html .= ""; $table_html .= ""; $table_html .= ""; } $table_html .= ""; $table_html .= "
Projectduur".$projectduur."
Projectgrootte".$projectgrootte."
PM Maturity".$pm_maturity."
Vorm".$vorm."
"; echo $table_html; ?>