Schiphol, een sleutelhub voor internationale luchtvaart in Europa en gelegen nabij Amsterdam, speelt een essentiële rol in het wereldwijde passagiers- en vrachtvervoer. Als de grootste luchthaven van Nederland staat Schiphol voor de uitdaging om de groei van de luchtvaartsector te balanceren met milieubescherming en het minimaliseren van geluidsoverlast. Dit vereist een zorgvuldige afweging om duurzaamheid en leefbaarheid voor omwonenden te waarborgen. In lijn met deze groeiende behoeften heeft Schiphol een tender uitgezet voor de uitbreiding van de zuidelijke ontwikkeling, met plannen voor een nieuwe bagagekelder en mogelijk een nieuwe terminal. Primaned Projectadvies speelt een cruciale rol in dit proces door totale integrale projectbeheersing te verzorgen voor de aanbestedende partij, Mobilis.
Schiphol zet momenteel vol in op de uitbreiding, modernisering en renovatie van zijn bagagekelders, terwijl het tegelijkertijd de innovatie in dit domein aanwakkert. Een van de meest prominente projecten omvat de voorbereiding voor de bouw van een nieuwe bagagekelder, compleet met een geavanceerd bagageafhandelingssysteem. Deze kelder wordt gepland op een locatie waar eveneens plannen zijn voor een mogelijke nieuwe terminal. Hoewel de definitieve beslissing over de bouw van deze terminal nog in de lucht hangt, wordt er toch een integraal ontwerp ontwikkeld om deze optie open te houden. Dit betekent dat het ontwerp van de bagagekelder rekening houdt met de eventuele constructie van een nieuwe terminal erbovenop.
De grootste uitdaging waarmee Schiphol momenteel kampt, is een capaciteitstekort. De nieuwe bagagekelder zal tijdelijk de capaciteit van de D-pier moeten overnemen, aangezien deze aan revisie toe is. Zodra de D-pier is gereviseerd, zal de nieuwe bagagekelder dienen als buffer tijdens de piekuren. Door de ruimte op een efficiëntere manier in te richten, wordt de bestaande buffercapaciteit vergroot met minimale aanpassingen, wat resulteert in een toename van 50% in opslagcapaciteit. Deze slimme herinrichting en vernieuwing creëren extra capaciteit voor een optimaal bagageproces.
Primaned Projectadvies, zoals eerder genoemd, speelt een cruciale rol in de lopende tender voor onze gewaardeerde klant Mobilis. Gedurende deze tenderfase heeft Primaned Projectadvies Mobilis ondersteund op het gebied van integrale projectbeheersing en risicomanagement. Dit heeft Mobilis in staat gesteld zich volledig te concentreren op het bieden van een hoogwaardige oplossing binnen de gestelde tijdlijnen en budgetten.
Een opvallende bijdrage aan dit proces is de nauwe samenwerking tussen met CAD-Visual, wat heeft geleid tot de ontwikkeling van een 4D Synchro-simulatie. Deze geavanceerde simulatie biedt een dynamisch en visueel inzicht in de voortgang van het project, waarbij elke fase van de bouw van de bagagekelder stapsgewijs wordt gevisualiseerd. Hierdoor kunnen belanghebbenden, van projectmanagers tot besluitvormers, een diepgaand begrip ontwikkelen van hoe het project zich ontvouwt, wat essentieel is voor effectieve planning en besluitvorming.
Deze innovatieve benadering illustreert niet alleen de doelen van Primaned Projectadvies en Mobilis voor vooruitstrevende projectbeheersing, maar benadrukt ook het streven naar transparantie en efficiëntie in alle aspecten van het project. Met de 4D Synchro-simulatie als krachtig hulpmiddel hebben Primaned Projectadvies en Mobilis een solide basis gelegd voor een succesvolle uitvoering van de bouw van de nieuwe bagagekelder op Schiphol, waarbij ze anticiperen op uitdagingen en kansen in elke fase van het project.
Primaned Projectadvies is TROTS om bij dit project betrokken te zijn en projectbeheersing naar de next level te tillen.
Projectduur | "; $table_html .= "".$projectduur." | "; $table_html .= "
Projectgrootte | "; $table_html .= "".$projectgrootte." | "; $table_html .= "
PM Maturity | "; $table_html .= "".$pm_maturity." | "; $table_html .= "
Vorm | "; $table_html .= "".$vorm." | "; $table_html .= "